Hej!

God fortsättning på er!

Nu gör jag ett nytt försök.
Efter lite trasslande hit och dit har jag nu skapat mig en blogg här.  Ni som känner mig anar nog på förhand att den kommer att handla en hel del om jakt och natur, men också en hel del smått och gott från min vardag.

För tillfället drömmer jag mig bort till måndagmorgon då temperaturen förhoppningsvis har stigit (vilken kall helg! -28.1 som mest hos oss) och jag är ledig och kan bege mig ut på toppjakt. Även om jag föredrar att jaga fågel med finskspets så är toppjakten riktigt härlig. Att få dra på sig snödräkten och tegsnäsarna och sedan åka ut i vårt vinterlandskap är alltid en härlig upplevelse. En och en annan tupp brukar det bli men jag är lika nöjd om jag kommer tomhänt hem, för jag har i alla fall haft en fin dag i skogen. Om jag inte bomskjutit förstås, då kan man ju svära lite :).

 
Toppjaktsdag -08

”Lyckan kanske ser liten ut om du håller den i dina händer.
Men släpp den fri och du inser genast hur stor och dyrbar den är!¨”

                                                                                                                                          Maxim Gorkij

Kommentarer

