År 2008

 

Jag tänkte ge mig på en liten sammanfattning av året 2008.  Under det gångna året hann jag med lite av varje.

 

Vinter/Vår  
I januari stod toppjakt och träning på schemat. Följande månader var det mest arbete och åter arbete. Min kära mor och jag åkte till Thailand i april. Vi hade endast bokat flygstolar och skulle vara borta i tre veckor. Det var nästan på gränsen för varmt men vi hade verkligen en underbar tid! Vi reste runt lite, snorklade, red på elefanter, åkte tuc-tuc, åt massor med god mat, träffade trevliga människor, bodde på lyxhotell och såg fantastiska miljöer. Då jag kom hem i början av maj skidade jag och Nils tillsammans med våra hundar ett par mil i fjällvärlden för ett fantastiskt fiske och ett par nätter i tält. Fajta och Bitzi hade fått valpar. Nils togs sig en jämthundvalp, Stalo, ur Fajtas kull och jag fick en liten Daina i min ägo (Bitzis enda valp). 

Sommar  
I juni fick jag en egen tjänst, vilket jag är oerhört glad över då det är här jag vill bo och leva. Vi skaffade oss även två grisar, Nasse och Piggylin.  
   Denna månad gick jag och Fajta en egen liten fjällvandring i Gardfjäll och vi började med stora Skrapet på huset (jag ska dock erkänna att Nils gjorde det mesta av skrapningen men att jag stod för markservice och vedklyvning).
   Bruce Springsteen stod på schemat i juli månad. Tillsammans med mina två systrar var jag på en fantastisk konsert på Ullevi tillsammans med drygt 50 000 andra. Sedan hann vi ju såklart med Lisseberg också. Hemma började vi med målningen av huset och vår katt Tjorven fick en kolsvart liten kattunge.  
   Marsfjällstoppen besteg jag och en kompis i augusti. Marsfjällen är ett otroligt vackert fjällmassiv. Vi fortsatte med målningen och i slutet av månaden drog jakten i gång med stort J.
 
Höst/Vinter  
Eftersom jag numera jobbar natt är jag ledig ganska mycket så var det mycket jakt på schemat. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hösten men kan bara kort säga att jag haft en fin jaktsäsong det gångna året. Men det märktes dock att det var mindre fågel än 2007 (som var ett riktigt toppår) och till en början hade älgarna väl mycket spring i benen. Men det jämnade ut sig tillsist. Bäst av allt var att min hund, Klövkampens Fajta blev jaktchampion. Jakten drog ut på tiden och det var nog först närmare jul som jag och Nils fick tid för annat. En återupptäckt intresse nu i vinter är slalom.  Jul firade vi tillsammans med min familj i Nästansjö och nyår tillsammans med Björn och Ingrid i Mellangården.

 

Har säkert glömt en hel del, men det är i alla fall i kort hur mitt 2008 såg ut. Jag har mycket att se fram emot det kommande året och något jag hoppas blir verklighet i år är att jag kommer mig i väg till Sarek i sommar och injagningen av min finskspets tik går bra!  

”Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns”  

Kommentarer

