Bakharrt (bakhalt)

Ja, nu har jag då äntligen provat mina nya skidor. Det blev en sväng på 7km idag. Det var lite väl bakhalt…precis då man ska pressa ner skidan och ta i…då släpper det och hela tyngden hamnar på armarna i stället och i backarna måste man staka sig uppför. Det är inte kul, det är så att man nästan blir ilsk då det bakhalt. Fast det var ju gudomligt härligt ändå, det ska bli kul att komma igång med skidåkningen på allvar.

Första matematiklektionen idag också. Det är faktiskt kul med matte. Men nog känns det att det var ett tag sedan man sysslade med polynom, konjugat- och kvadreringsregler och kvadratrotsmetoden m.m, m.m….

Pappa har fixat grejorna till bilen idag. Så förhoppningsvis kommer de imorgon…å Lotta, min Hurten har visst fått en massa kärlek av mig men jag har bara kanske tagit honom lite för given ibland.

"En man som inte kan le ska inte öppna butik."
  Kinesiskt ordspråk

Kommentarer

