Grooming

Läste en artikel på aftonbladet som handlade om karlar som jagar och antastar småflickor på olika internetsajter.
Alla känner numera till att många män kommer med snuskiga förslag till tjejer på internet, och när de specifikt riktar sig till barn under 15år kallas det tydligen grooming. Det är vuxna personer i alla åldrar, från landsort eller stad, ofta med familj och från alla samhällsklasser. Den gemensamma nämnaren är att de är män, som hittills ganska ostört kunnat jaga sina villebråd – barn – på internet, i syfte att på olika sätt tillfredsställa sig sexuellt. I Sverige är detta inte förbjudet idag, så det vet att de kan göra detta helt ostört. Nu tycker jag att det är dags att det blir det illegalt…!!

Jag hade lust att logga in på någon av de där sajterna och utgöra mig för att vara en 13-årig tjej och ge några av dem en näsbränna. Men jag visste att jag inte skulle klara av det eftersom jag helst av allt skulle vilja kastrera dem….Så jag lät bli.

Varför är vissa män sådana, hur tänker de egentligen? Det är ju barn det är fråga om…
Och hur ska föräldrar skydda sina barn från sådana personer på internet…?

Kommentarer

