Sista toppjaktsdagen

Ja, nu är årets första månad över. Så fort tiden går…
Helgen tillbringades i Krutis. Jag och Nils hade bestämt oss för att prova toppjaktslyckan i fjällvärlden och vi åkte upp till stugan i fredags. Tidigt på lördagmorgon klev vi upp och tog på oss skidorna, matsäcken var packad och Dajna fick följa med. Det var ungefär -20 grader, men då man skidar är det lätt att hålla värmen. Tjädrarna lyste med sin frånvaro, men vi fick en fantastisk dag i vintriga marker!

På eftermiddagen kom också mamma och pappa till stugan, de hade kört skoter ifrån Nästansjö. Vi åt god mat och jag och mamma delade på en vinflaska medan gubbarna drack whiskey. Sedan måste jag ju tillägga att vi spelade kinaschack och ja, behöver ni gissa vem som vann :)? Idag, söndag, var det ännu kallare så vi tog det ganska lugnt. Vi hann dock prova fiskelyckan på grunna men vi fick endast ett par ynka abborrorar. Jag bemödade mig inte ens med att ta ett kort på dem :).

Kommentarer

