Alla hjärtans dag

Gav Nils en liten radio som vi kan ha i köket i present när jag kom hem från jobbet sedan fick jag gofika på säng av honom. Sov sedan…oroligt och alldeles för lite. Känner mig fortfarande inte helt hundra. Dessutom är det hemskt att vara sjuk och dessutom försöka sova när det är så vackert väder ute. Klev upp duschade och började med middagen. Det blev stekt röding, pressad mandelpotatis och en sås gjord på dillsås på yoghurt å lite annat.  Tände lite ljus och gjorde mysigt. Kändes dock lite trist då vi inte kunde fira med vin. Jag jobbar och Nils har vibo-jour.

Sedan bakade jag kladdkaka, ringde farmor och såg på ett härligt program om en brittisk kvinna som levde ett tag bland indianer i amazonas.  En av indianerna blev tokförälskad i henne :).  Vi såg en snutt på melodifestivalen och åt kladdkakan tillsammans med hjortronglass.  Men jag tyckte att kavliteten på låtarna inte var särskilt hög. Gillade endast countrytjejerna, och jag förstår verkligen att markolio floppade. Varför ska allt låta likadant och vara lika innehållslöst numera?

Kommentarer

