Sparktur med vovvarna

Fick en spark med plastbeslag på medarna i julklapp av Nils. En helt perfekt present som jag önskat mig länge! För med beslagen kan man sparka efter skoterlederna med hundarna utan problem. Med gammsparken skar alltid medarna igenom snön och jag körde fast, det gick helt enkelt inte. Och med skidor är det mycket svårare att få stopp på hundarna om de ser en älg eller ren…Men nu kan jag ta vovvarna och sparka till skogs med min nya spark. Jag gillar inte riktigt att gå efter vägarna då man har en hel skog att välja på. Dessutom är det inte så kul att möta andra hundar då man har fyra egna att hålla koll på. Varav Stalo är en riktig buse som inte alltid gör som jag säger…Så skoterlederna passar mig perfekt!

Fajta, Stalo, Dajna och Bitzi på vår sparktur idag.

Kommentarer

