Måndag

Imorse då jag ätit frukost och gjort upp eld så städade jag en massa.  Ville att det skulle vara extra fint och trevligt då Nils kommer hem efter ha varit borta i Finland i ett par dagar. Sedan tog jag skidorna och åkte ut på en långsväng med Stalo, Ingo och Dajna. Stalo är riktigt ouppfostrad och besvärlig. För ett tag sedan hade han kommit lös i hundhuset (vi har ingen aning om hur) och bitit sönder precis allt. Koppel, selar, kablar, en speciell hundväska med hundprylar i, kabeln till elementent var också av så det var ingen värme där inne…Det var en enda röra. Det är till att lägga mer tid på den vovven känner jag. 
      När jag väl var hemma hade klockan hunnit bli ganska mycket. Jag var så sugen på att åka hem till byn för att titta till Fajta men kände att tiden inte räckte till för att åka fram och tillbaka. Visste ju också att jag får se henne och valparna imorgon och att det är bäst att hon får lugn och ro första dygnet. Så jag tog det lugnt en liten stund och började läsa på en ny bok. Sedan åt jag och min syster hämtpizza från Lilla fjället, tillsammans i hennes lägenhet i Vilhelmina. For hem och skulle försöka vila lite innan jobbet, men boken var alltför intressant.


Taget under skidturen. Vackert väder idag också!

Kommentarer

