Bilder från Finland

Bilder som Nils tagit från hundutställningen i Finland. Jag vet tyvärr varken namn eller kennelnamn på hundarna. Men de är ju trevliga att titta på :).

Vacker Karelskbjörnhund


En fin karelare. Bror till en tik som Nils pappa ägt.


Korvförsäljning. Man fick inget bröd utan bara lite ketchup och en servett till :). Nils berättade att det fanns mycket korv och lakrits i Finland.


Nils och Björn tog kort på denna finskspetshane eftersom de tyckte att han var så fin. Det visade sig att denna hund vann hela utställningen.


Hunden efter att den vunnit.



Havsörn


En fasan. Vilka färger de har!


Måste ju lägga in en bild på Nils jättehorn som vi har i vardagsrummet. En udda 26-taggare (ska jag skjuta en trofè större än denna får jag nog lov att åka till Alaska eller Canada. Jag har ju kanske fler trofèer, men Nils har störst…hittills iaf :).


Foto på "svärföräldrarnas" norrbottenspetsar, som jag tog i lördags. De har Kolgårdens kennel som bland annat föder upp norrbotten- och finskspets. Jag har jagat en del med norbottenspets som är fina familjehundar bland annat, men jag tycker att det är mer krut och jakt i finskspetsarna och det är det som jag vill ha.


Idag, onsdag, sov jag i princip hela dagen. Jag kände att jag omöjligt kunde ha fysik i 6h efter ett tufft nattpass. För att tala fysikspråk: jag skulle inte ha haft energi nog att utföra ett bra arbete med god effekt :). Fick ett mail av min lärare att vi skulle diskutera mina fysikstudier i morgon på matematiklektionen. Men jag hörde att det var fler än jag som var borta så jag tror att det löser sig till det bästa iaf. När jag klev upp lagade middag till Nils som är sjuk.  Sedan tränade jag en sväng på gymmet och handlade innan jobbet.

Kommentarer

