Helg

(Jag beundrar verkligen folk som alltid kan skriva underfundiga och roliga rubriker. Som bland annat Eva och Emily).

Efter matematiklektionen i igår så pratade jag med läraren och vi ska ha en extra fysikträff framöver, inte bara jag utan alla som var frånvarande under laborationen. Fick igen mina instuderingsuppgifter också som jag lämnade in för flera veckor sedan. Hade nästan alla rätt. Men jag känner mig verkligen ringrostig, jag vet inte hur många hjärnceller som måste ha avvecklats på mig sedan jag gick gymnasiet.

Idag när jag kom hem från sjön så kom ett par små grannflickor förbi. Jag bjöd dem på laktritsstänger från Finland (de blev översvallande lyckliga över godiset!) och vi tittade på alla kort jag skickat på framkallning och som kom igår. När de fick höra att jag skulle göra biff ville de absolut vara med. En utav dem har hjälpt mig att göra biffar en gång tidigare och hon tyckte det var jättkul. Speciellt då jag alltid gråter en skvätt av löken! Till deras besvikelse var de tvungna att gå hem innan vi skulle börja rulla biffarna och forma dem. Men jag fick hedersamt lova att jag skulle göra biff och bjuda på lakrits nästa gång de kom förbi också :). Kommer aldrig att glömma när flickorna hälsade på och vi inte hade något godis hemma. Nils gav dem då varsin rökt fläskbit, och de blev precis lika glada över det. Såg så gulligt ut när de satt ute på bron och tuggade för fullt på fläsket. När vi hade grisar ifjol sommar tyckte flickorna att det var hur kul som helst att leka häst i grishagen, det slutade med att de blev  tvugna att ta av sig alla kläder utomhus innan de fick gå in i huset när de kom hem. För tjejerna luktade verkligen som små grisar själva.

Piggylin -08, en av våra grisar förra sommaren. 

Imorgon blir det antingen att sätta ut saltstenar med jaktlaget eller följa med Nils och vittja fällorna. Har ingen aning om vad jag ska välja…Känns dumt att "svika" laget, men ärligt talat är de så många att troligtvis gör varken till eller ifrån om jag är med eller inte.  Sedan måste jag ju vittja saxarna i morgon också.  Resten av helgen får jagse vad ska hitta på, har en hel del jag kan välja mellan och jag antar att vi hittar på nått imorgonkväll. Det är ju lördag. 🙂 

Trevlig helg!

Kommentarer

