Denna lördag

I morse då jag kom hem sken solen och det var vackert ute, kring -10 grader. Men jag var så trött så jag skippade morgonpromenaden. Gjorde färdigt köttet som varit i ugnen under natten och la mig sedan. Läste ut en bok innan jag somnade…en väldigt bra sådan. Vaknade då Nils kom hem från utställningen i Åsele. Jag tog  mig en dusch och Nils fick för en gångs skull vittja saxarna.  Vi blev sen bjudna på mat hos Björn och Ingrid.  Björn och Nils åkte efter maten iväg för att gratulera en kollega och vän (på jakt och fiske-linjen i Vilhelmina) som fyllt 40. Själv hade jag gärna åkt med men eftersom jag jobbar så kände jag att det var nog bäst att stanna hemma. Hade inte varit kul om de andra måst åka hem tidigare än de velat pga mig. Det fina vädret var som bortblåst och istället började det snöa och blåsa ordentligt. Tog mig dock i kragen och gick en långpromenad med Dajna och Bitzi efter jag tagit hand om lite disk. Kändes så härligt med frisk luft! När jag gick ut passade jag på att släcka varenda lampa i hela huset. Sände en tanke till vår miljö…

Hade så gärna farit på dans ikväll…inte för att jag är någon partyprinsessa (som syster;) men det hade varit trevligt. 

Undrar just vad ni gjort denna lördagkväll?


Klövkampens Stalo fick ett 1:a pris idag på utställningen! 

Kommentarer

