Vikten av att ställa om klockan

Idag hade jag väldigt svårt att sova. Tjorven löper igen och ja, hon vrålar rent efter en fräss (helt fantastiskt egentligen att en liten katt kan låta så högt). Ute som inne. Inomhus går hon lös på allt och kan aldrig vara lugn. Då hon är ute skäller alla våra hundar konstant eftersom hon lever om så mycket.


Pilska Odjuret

Tillsist gav jag upp, höll på bli tokig av allt jamande och skällande.  Trots att jag använder öronproppar. Steg upp och ringde familjen och bjöd dem på middag. Kring femtiden sade jag åt dem att komma. När jag upptäckte att köttet jag tillagade igår, som ska serveras kallskuret, var uppätet till hälften av min kära sambo och några av hans bekanta så fick jag lite bråttom. Biten som  var kvar skulle aldrig räcka till sju personer. Efter stök och bök med en ny stekbit, sallad, paj, dukning och en grönsaksgratäng i ugnen var klockan strax före fyra.
     Tog mig då en dusch och bytte om. Precis när jag var klar kom Nils hem och gjorde mig uppmärksam på att  klockan i köket inte hade ställts fram. Den var inte strax efter fyra, den var strax efter fem…Som tur var hade jag det mesta färdigt så mina gäster behövde inte vänta så länge på maten ändå. Men precis då jag fick veta att klockan inte ställts fram, fräste jag en lämplig fras till gubbs. Bad dock om ursäkt sen, det var ju lika mycket mitt fel. Då jag bad om ursäkt sa Nils "Äh, jag vet ju att du är född till rivjärn. Det kan du ju inte rå för."  Vilken tur att jag inte kan rå för att jag snäser och fräser ibland! 🙂

Kommentarer

