Tillbaka till civilisationen

Nu har vi varit iväg på vår årliga tredagars fisketur i fjällen med tält och skidor. Jag och Nils samt hundarna Ingo och Stalo skidade någon mil in i fjällvärlden in på den norska sidan av gräsen. Föret var bra, men det blåste rejält alla dagar. Både på fredagskvällen och nu idag har det regnat. Lördagen bjöd på vackert väder, men dessto blåsigare. Fisket gick väl ganska trögt, fast de fiskar vi fick var riktigt fina. De var inte riktigt på taget. I en enslig fjällstuga blev vi till vår förvåning bjudna på kaffe och en och en annan uppfriskare av två karlar och en tjej som också var ute på fiskeäventyr. De kom även och hälsade på oss i vårt tältläger. Mycket trevligt!

Visst är det skönt att komma hem igen, men jag kan inte hjälpa det. Jag är helt betagen i fjällen. Det är mäktigt, tyst och vackert…och jag längtar redan till nästa gång.

Hoppas ni haft en trevlig helg!


Ekipaget. Nils drog pulkan så jag hade det ganska lättsamt med endast fjällsäcken på ryggen. Men det blåste ordentligt…


Tältlägret


Steg upp tidigt och provade fisket


Stalo


En del av fångsten


Utsikt från tältet klockan 04.30


Lägret igen


Ingo

Kommentarer

