Huset fullt

Grannflickorna har varit här och hälsat på varje dag nu. De är så roliga och jag får skratta så mycket när de är här. Igår använde de alla pälsmössor och jackor och klädde ut sig. En av flickorna tog på sig mina solglasögon och använde skohornet till käpp och låtsades vara blind. Så hon stapplade runt överallt här i huset som en gammal gumma. Hon hette KallaEmma eftersom hon frös och skakade så hemskt trots alla tre mössor hon hade på sig =)

När de kom så låg Nils och vilade. Vi bildade då en pakt och väckte honom. Flickorna kittlade honom på fötterna och vad de skrek när han vaknade! Sen sa de såklart till honom att han absolut var tvungen att sova varenda gång de komförbi så de skulle få väcka honom igen! De var dessutom väldigt fascinerade av de rödingar jag lagade till  middag.

Idag har de också varit här och  just nu har de precis fikat saft och kakor och cyklat hem, eftersom de skulle studsa på studsmattan. Fem fina småflickor, så det var huset fullt ett tag!

Dessa teckningar fick jag av dem igår.

 
Jag skrattade gott åt att de till och med ritat dit Nils skäggstubb =) Nils tyckte däremot att det var ganska förträffligt att de skrivit "jagar" brevid honom och "laggar mat" brevid min figur…hrm.

Kommentarer

