Helgen som varit

Mesta av tiden har tillbringats på arbetet. Jag jobbar extra denna helg för att kunna vara ledig mer under sommaren. Det har varit otroligt vackert väder och nu skiftar björkarna i grönt. Jag har omöjligt kunna sova som sig bör under dagarna då det varit så fint.  Igår gjorde jag en upptäckt som gör att jag får ont i magen bara jag tänker på det. Men jag får skylla mig själv…Dessutom fick min syster Lillemor ännu en anledning att kalla mig "Sara-inte svara" eftersom jag är urusel på att ha telefonen med mig. Jag lär mig aldrig. Men jag försöker att istället tänka på att en karl, som kört hem timmer som Nils huggit i vinter åt oss, sa att jag verkade så snäll (Nils gav mig dock en blick som sa "han skulle bara veta" ). Jag bjöd in honom på mat och det uppskattade han väldigt mycket. Tänk vad en liten gest kan betyda mycket!  
   Idag har jag tid hos Lisa, min kollega som också är frisör. Jag har gett henne fria händer så jag får väl se vad hon hittar på , sedan har jag tänkt att svänga förbi på gymmet innan jag får lägga mig och ta igen lite sömn.

Hoppas ni har haft en fin helg och får en trevlig måndag!

Kommentarer

