Björnberget

Jag sov en liten stund när jag kom hem men sedan kände jag mig tvungen att bege mig ut. Helgen har som sagt varit rätt omtumlade och jag behövde få komma ut och andas skogsluft. Jag for hem till Nästansjö och tog mig en tur upp på Björnberget. Några ripor skrämde jag upp och jag var även förbi en saltsten som hade varit välbesökt men annars var det lugnt. Vädret var mulet och det blåste lite. Jag var ute nästan hela dagen men lyckades komma från skogen i någorlunda tid för att hjälpa farmor med palten.

Nu ikväll var det hundkurs på schemat. Livet har gått tillbaka till det normala igen. Vilka kontraster!

Nu måste jag sova. Godnatt!

Kommentarer

