Sommarvärme

 Idag sov jag endast fyra timmar. Det kändes som om jag omöjligt kunde slösa bort det vackra vädret med att sova. Jag lagade lunch till Nils och frukost till mig själv innan jag åkte in till Vilhelmina för att göra några ärenden. Jag träffade också mina systrar på Stenmans och åt min första mjukglass för i år.  När jag var klar så åkte jag hem till Nästansjö för att gratta mamma på morsdag sedan tog jag en lång promenad med Fajta och Tilly.

Jag såg mycket blommor och luften verkligen doftar av alla nyutsprungna löv och all grönska. Det var ljuvligt ute ikväll!


Lilla Tilly tyckte om att plaska runt i dikena.


Vi gick bland annat förbi Bränna…en av de vackraste platserna jag vet.


Fajta, som fortfarande lossar hår för fullt och som förnärvarande liknar mer en schakal än en jämthund.


Tilly tog sig en liten siesta


Förfallen lada

Kommentarer

