Hagelskur

Idag när jag precis kommit hem från min dagliga promenad med hundarna så började det att hagla, ordentligt. Det var nog länge sedan jag såg så stora hagelkorn.

Nu i eftermiddag fick jag besök av två av grannflickorna. När de skulle gå hem så ramlade en av dem utanför så jag fick komma ut och trösta henne. När vi kom in igen så visade hon mig alla skrapsår hon har över allt. Hon  hade nyligen ramlat med cykeln i en utförsbacke också. Den andra flickan hade ramlat från en gunga för ett tag sedan och visade mig hennes blåöga som håller på att försvinna. Riktiga sommarflickor alltså. Jag hade lagat mat så de fick äta hos oss och de blev hur glada som helst över det. Gråten blev som bortblåst då de fick sjunga Ida’s sommarvisa vid matbordet dessutom fick jag ett fång med blommor av dem som de plockat själva  =).

Nu väntar gymmet!

Kommentarer

