Sommargrisar

Nu i helgen hämtade vi hem sommargrisarna. De är två fina små suggor. Det är andra året vi har grisar och jag kan ärligt erkänna att jag tyckte att det var lite ledsamt då vi slaktade dem vi hade ifjol. Grisar är kloka djur och det var rätt mysigt när man kom hem från jobbet på morgonen och gav dem mat och vatten.  De hälsade mig alltid välkommen med grymtningar och diverse skutt och språng, men de var rätt farliga på att bitas. Hårt!

Jag försöker tänka på att de grisar vi har här får ett bra liv och vi vet vad de äter. De får böka och rota runt så mycket de vill och har ett trevligt litet grishus fullt med spån.

Men jag har lite problem med att hitta på namn åt dem. Innan jag såg dem hade jag tänkt att de skulle heta Piggham och Scan…men det var ju innan jag visste att det var två tjejer. Och när jag fick se dem så…nej, det kändes inte rätt. Nils tyckte att Trynet och Grynet var bra förslag. Men jag är inte säker.

Har ni några bra namnförslag på dessa små? 

Kommentarer

