Trappskytte

Igår drog trappskyttet igång. Det är så kul! Det var sju skjutglada karlar och så "lilla" jag som var där. Hoppas att det dyker upp någon fler tjej tills nästa gång. Jag hade gärna startat upp tjejskytte i år också, men jag känner att tiden inte räcker till. Någon som vet var man kan gå en utbildning till skytteinstruktör föressten?

Vi skjuter för det mesta tre serier på vardera tjugofem duvor under en kväll. På min bästa serie sköt jag tjugo/tjugofem, jag är ingen mästerskytt men huvudsaken är ju att man tycker att det är kul. Och nog är man lite ringrostig. Banan är kanonfin och kastaren fungerar bra. Vi körde ingen olympisk trapp denna gång men nästa gång blir det säkert det.

Nu har skyttet dragit igång på allvar!

Hade ingen kamera med ikväll, så jag lägger upp denna bild igen.

One thought on “Trappskytte

  1. Hej Anna-Sara!
    Jag är en fd. Trapp och Skeetskytt. Just nu försöker jag utbilda mitt barnbarn Dennis som verkar lovande. Jag söker också en utbildning till tränare. Jag har den pedagogiska delen helt klar, men det har förhoppningsvis hänt något på de 25 år jag var borta från sporten. Får du något napp på utbildning av instruktör, så hör av dig.
    Du når mig på fotograf@folcker.nu
    Ha det bra!
    Bosse Folcker

Kommentarer

