Hundträning

Idag var jag hemma i Nästansjö och passade på att ta sexhjulingen och hundarna en sväng. När man har många hundar är det bra träning för dem. Men för egen del så ger det inte så mycket, det blir ju ingen träning alls för mig. Jag tar hellre cykeln men ska jag hinna cykla med allihop så får jag nog hålla på en hel dag. När jag var yngre och bodde hemma brukade jag cykla med tre hundar i taget. Men då en fick nödgade behov och bromsade och de andra fortsatte dra så flög jag oftast över styret. Jag har nog skrapat och slagit mig både här och där under mina cykelturer då jag haft flera hundar med mig…Och det gör förbliskat ont att slå in smågrus och jord under skinnet i handflatorna.
Nu nöjer jag mig med en åt gången då jag cyklar. Allra helst åker jag skidor med  hundarna, då kan jag ta lika många som med hjulingen. Men, det är ju inte snö jämt häruppe.

Jag ska köpa nya selar til hundarna av en arbetskollega som håller på mycket med slädhundar. Hon syr bland annat upp selar på beställning och jag har beställt några av henne. Vi träffades på jobbet i veckan och då hade hon med några selar i olika storlekar åt mig och det lämpade sig ju bra att prova dem idag.


Hindra, Cindi, Goda och Fajta. Det är flera av dem som löper, därför fick Koivo stanna hemma.
Det är de röd/gula selarna som är nya.


Färdvägen

Drickapaus (vattnet var fint innan Goda började rulla sig i det)


Goda lägger sig alltid pladask i vattnet, minsta görlok. Hon är min bästa draghund och ger alltid full gas!

Ekipaget


När jag kom tillbaka var det så klart Tillys tur att komma ut

Kommentarer

