I väntan på varmvatten

Sitter för tillfället och väntar på att det ska bli varmvatten så att jag kan ta hand om disken. Det finns nackdelar med att elda med ved…Sedan måste jag göra lite annan nytta innan jag ska åka hem till Nästansjö en sväng. Det är ju tisdag, det vankas palt hos farmor. 

Igår var det trappskytte som gällde. Det gick inte särskilt bra för någon av oss. Det blåste rejält så duvorna flög än hit och dit och kunde ändra riktning i precis samma veva som man sköt. Men kul var det ändå. När det blir pulver av lerduvorna efter en bra träff mår man gott inombords. 🙂 Jag hade med mig kameran denna gång men vi var bara fyra skyttar så vi sköt hela tiden utan uppehåll. Jag hann aldrig ta några kort. När vi kom hem så cyklade jag med Stalo. Det blåste så mycket att jag knappt behövde trampa alls på hemvägen.

Imorgon funderar jag på att fara upp till fjälls. Jag jobbar hela Midsommar och nästan hela veckan därpå därför hade det varit härligt att få komma iväg en liten sväng. Men det beror ju lite på vädret.

Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer

