Fjällvy

Härom dagen kom jag att tänka på att jag bara haft en egen kamera de senaste två åren. Innan lånade jag ibland min mammas kamera, men det var rätt sällan. Det är många fjällturer och lyckade jaktdagar som det inte tagits en enda bild…Dessutom haverade min dator ifjol och en hel del av mina  foton gick upp i rök. När det hände ville jag nog mest sätta mig ner och gråta (och slänga datorn i väggen). Men numera dubbelsparar jag alltid. Jag läste någonstans: ”Ett klick och det varar för evigt” och det är rätt fascinerande när man tänker efter. Hur man kan fånga minnen, ögonblick och känslor genom att trycka på en liten knapp.


På väg till Bleriken, Marsfjäll

Kommentarer

