Fiskesväng

Nu är tre intensiva dagar på mottagningen över. Igår var jag helt slut då jag kom hem. Jag räknade ihop att jag hade varit i kontakt med över femtio personer på en dag, om jag både räknar både besök och telefonkontakter.  Lunchrast var bara att glömma och hela tiden hade vi upp över huvudet med jobb. Ofta hinner man inte avsluta något förrän något annat dyker upp. Till exempel kan man stå och sätta en kateter samtidigt som akuttelefonen ringer, samt att larmet på rum 2 signalerar att antbiotikainfusionen är klar plus att läkaren tar kontakt och vill att man tar hand om en såromläggning. Allt på samma gång. Ambulansen var på uttryckning hela dagen och trycket var hårt.  Idag hann jag i alla fall med en halvtimmes lunch. Men även om det kan vara tufft och rätt rörigt ibland så försöker jag fokusera på alla fina och starka människor jag får möta. Det är dessa personer och kollgorna som gör mödan värt! Idag fick jag mig en kram av en äldre herre som jag hjälpte med en väldigt enkel sak egentligen.

Ikväll begav jag mig ut på sjön och fiskade. Har precis kommit hem och klockan är snart midnatt. Jag behövde få komma ut, som vanligt får jag nästan abstinens om jag inte varit ute på ett par dagar. Och i mitt arbete möter jag så många att jag tycker att det är så skönt att bara få vara helt själv då och då. Det var en otroligt fin kväll ikväll. Det var helt vindstilla, fortfarande ljummet i luften och storlommens ensliga läte ekade ut över sjön. Jag tycker om att känna hur åran bryter vattenytan och se hur båten glider fram i vattnet. Fisken nappade bra och några fina aborrar fick jag.


Ta det med ro


Någonstans i vassen lurar storgäddan


Jag fick sex fiskar, de här var de första två. Den större vägde ungefär 5-6hg.


Spegelblankt


Sol klockan 22.30

(Har ni fortfarande problem med att menyn är längst ner föressten?)

Kommentarer

