Grillat och bastubad

Igår morse när jag gjort bort diverse sysslor hemma så var klockan fortfarande inte så mycket. Så jag terroriserade min syster Lotta tills vi  tillsammans med vår lilla söta tremening Nathalie åkte ner till badstranden. Vi badade hela dagen lång. Trots att Nathalies händer och fötter såg ut som små murklor så fick vi kämpa för att få med oss henne hem.

Sent på eftermiddagen när jag kom hem så gjorde jag grillspett och packade ihop lite gott. Sedan åkte jag och Nils ner till Kolgårn där Nils föräldrar har ett par timmerkojor och en timmerbastu alldeles vid Volgsjön. Vi eldade upp bastun, åt grillat och jag drack vin och Nils tog sig en öl. Vi hade riktigt trevligt. Det blåste från sjön så alla besvärande myggor och knott höll sig borta. Sedan kom Lotta och Kalle och vi bastade tillsammans.  När vi var tillräckligt varma så hoppade vi från bryggan ner i vattnet. Det var hur härligt som helst!


Här satt vi och åt middag. Kortet tog jag innan vi dukade upp, tyvärr 🙂


Bryggan. Bara att springa ut och hoppa i efter bastun.


Till höger är bastun, till vänster timmerkojan.

Kommentarer

