Träning

Jag är ju faktiskt rätt såld på att träna. Jag tycker ju om att röra på mig och gör det i princip varje dag. Att känna hur kroppen arbetar och tar i ger mig på något sätt tillfredställelse och ro. Har jag inte rört på mig på ett par dagar känner jag att det är något som fattas och jag får nästan abstinens. När jag var som värst brukade jag springa efter träningspassen på gymmet. Nils tyckte att jag var galen. Men det jag gillar allra bäst är ju skidåkning med hundarna på vintern, även om det kanske inte är den mest effektiva träningen. Idag var jag ute och sprang en sväng med Fajta. Egentligen är jag ingen bra löparmänniska, men att springa är ju den mest naturliga träningen som finns. Jag försökte att fara ut så tidigt som möjligt så att det skulle vara lite svalare ute men herregud vad svettig jag var när jag kom hem. Det var riktigt tungt! Men jag märkte en klar fördel med all mygg, knott och brems. När orken började tryta och jag sprang saktare kom de blodsugande terroristerna ikapp, så det vara bara att öka takten igen.

Nils är väldigt glad just nu eftersom han har investerat i en bänkpress som han installerat i källaren. Han har gjort upp ett mål med mamma hur mycket han orka lyfta om exakt ett år. Får se om han klarar det :).

Kommentarer

