Regn och åter regn

Det känns rätt trist när jag kikar på det kommande vädret i veckan. Mina planer på en liten fjälltur går nog i stöpet. Att det kommer någon skur då och då på fjället får man räkna med. Men då det ser ut att bli hällregn stannar jag nog hemma, framför allt brukar sikten vara väldigt dålig då. Och ser man ingenting så är det lika bra att vänta in bättre väder. 

Det finns ju tusen andra saker jag kan göra istället. Idag har jag städat och bakat (fick en massa ägg av morfar och mormor igår som jag måste göra något med), promenerat med Bitzi och Dajna och nu ikväll tränade jag på gymmet en sväng. Dessutom läste jag ut en bra bok men nu har jag inget att läsa. När inte syster yster Lillemor är hemma utan förlustar sig i stan, så får jag nog lov att masa mig till biblioteket och låna några fler böcker.

Kommentarer

