Tisdag

I tisdags var jag hos farmor mest hela dagen. Jag hjälpte till med maten, palt och fläsk stod på menyn. Jag tycker att det är så oerhört intressant att lyssna på farmor då hon berättar hur det var då hon var liten och ung flicka. Det var så annorlunda och så spännande. Det var en annan tid och liksom ett annat folk då, inte så  "fjaskigt" som man säger. Det var till att arbeta och stå i om det skulle bli något. Men jag avundas inte farmor då hon berättar om den mögliga renpölsan (gjord på renlunga, lever och njure) de fick på arbetstugan så att alla barn blev sjuka. Tacka vet jag palt istället!

Min fabror Mats-Uno varnade mig på skarpen att jag tvunget måste ta bort jägareförbundetdekalen på min bil. -"Ha du int tage bort den å ska till Ume så lär du int få ha en i fred. He jätt du väl förstå." Är det så illa ställt i Umeå?

Kommentarer

