Dansgalan

På kvällen for vi ut på dansgalan. Jag träffade många trevliga personer och dansade ett par danser. Jag pratade även dans med en kille som jag brukar dansa med. Han berättade mycket matnyttigt. Bland annat att de på danskursen fick lära sig att vid foxtrot ska killens hand vara på kvinnans svank, ingen annanstans. Det är något jag upplevt att många karlar behöver få lära sig…hrm. Dessutom lärde jag mig att killen aldrig ska snurra tjejen mer än tre gånger på raken i bugg, eftersom tjejen annars blir väldigt yr. Det jag behöver bli bättre på är att följa. Ska jag dansa behöver jag någon som styr. Är det lite halvmesigt och otydligt tar jag över, värst är det om det dessutom är i otakt till musiken.

Allra bäst är det dock då jag får dansa med Nils, så fort jag får dansa med honom så känner jag att jag hamnat rätt. Och honom följer jag  🙂

Kommentarer

