Mission in Action

När jag och farmor åkte hem till mig så passade vi på att svänga in hos Martin Bergmans nyöppnade gårdsbutik som säljer lokala produkter. Bland annat Bergmans sommarsill och pepparlaxen är hur god som helst. Så jag köpte några burkar sill, lite lax och rökt fläsk (till Nils stora förtjusning) och när vi var hemma så kokade jag potatis och gjorde en yoghurtsås med citrolpeppar, gräslök och romkorn. Det blev en riktigt god middag!

Sedan väntade grillfest och bastu nere på Kolgården. Där fick jag bland annat träffa en kvinna som är gift med en kusin till Nils. Hon är australienska och de bor även i Australien. Hon jobbar för ett barnhem i Kenya, Mission in action. Det var väldigt intressant att få ta del av det hon berättade om barnhemmet där. Det går knappt att föreställa sig att en baby på åtta månader kan bli våldtagen av sin egen far. Jag tycker att det är fantastiskt att få möta människor som engagerar sig, jag tycker att det är ett tecken på medmänsklighet och styrka. Och det är värt att beundra. Hon talade även om att de tar emot voluntärer och som sjuksköterska kanske det finns möjlighet att jobba på ett sjukhus i närheten. Gissa om jag började drömma…Här hittar ni hemsidan: Mission in action

Kommentarer

