Härliga dagar i stugan

Ja, då var man hemma igen. Visst känns det skönt att få ta en riktig dusch och sova i sin egen säng. Men det känns ganska vemodigt att vara tillbaka så snart. Jag hade så gärna stannat ännu längre.

Tidigt i fredags åkte jag och Nils upp till stugan, med oss hade vi lilla Tilly.  Det är ungefär sex mil för oss att köra . Sedan är det ungefär fem-sex kilometer att gå och tillsist en kilometer med båt innan man är framme vid vår stuga. Eftersom det är väglöst land finns det inte så många stugor där, vilket passar oss alldeles utmärkt. Ingen el eller rinnande vatten, bara lugn och ro. I fredags när vi kom fram till sjön så blåste det ordentligt. Flera gånger kändes det som om båten skulle tippa av vågorna och både jag och Tilly blev dyblöta av allt vatten som stänkte upp. Men på land var vinden rätt välkommen eftersom den höll de flesta av de blodsugande insekterna borta. Idag var det vindstilla och en hel del mygg när vi vandrade hemmåt.

Vi har fiskat en hel del, ätit gott, bestigít en liten bergstopp och haft det hur bra som helst. När jag får vara ute så som vi varit i helgen, mår jag som bäst 🙂

Kommentarer

