Städning, tvätt, matlagning och träning

Ja, i stort sett har min dag innehållit ovanstående. Jag diskade, skurade och fejade i huset och även en del ute samtidigt som jag tog in tvätt och satte igång en maskin till. Sen så sprang jag en runda med Bitzi och Daina. Vi väntade gäster till middag så jag handlade och började förbereda maten. Jag lagade till några av fiskarna vi fick i helgen och gjorde en grässlökssås och kokade potatis. Sallad och bröd  till det förståss. Till efterätt hade jag tagit upp rårörda hjortron som jag värmde och serverade med vaniljglass. Enkelt och smidigt -om jag bara sluppit disken. Efter sju års handdiskning så längtar jag verkligen tills diskmaskinen är installerad! Efter maten så åkte jag iväg och tränade på gymmet en sväng. Jag var ensam där klockan nio på kvällen.

Kommentarer

