Gråmulen dag

Idag har jag hunnit med lite av varje, regnat har det gjort hela nästan hela dagen. Nils ringde strax efter att han farit till jobbet vid sju-tiden och sa att jag var tvungen att ta in vindskivorna jag grundmålade igår. Eftersom att det regnade inne på Vilhelmina och det var bara en tidsfråga innan det skulle började regna i Lövliden också. Så det var att kasta sig upp ur sängen och skynda in med brädorna. Sedan stökade jag på hemma med diverse, bakade två sockerkakor (Nils älskar sockerkaka) och for sedan och tränade en sväng på gymmet. När jag kom hem från träningen hade min moster Carina varit förbi med väldigt mycket ägg -tack så mycket! Nu ikväll var det gjutarkurs igen och det är hur kul som helst. Efter kursen plockade jag lite jordgubbar hos farmor. Jag gav henne en en del av äggen, som hon blev väldigt glad för. Så nu har jag precis duschat och grädden till jordgubbarna är vispad. Mums!

Imorgon blir det troligtvis en sväng till Fäviken, men bara över dagen. När det ändå ska regna så kan jag inte fortsätta med målningen och då kan jag ju lika gärna hitta på något annat. Hoppas på att få träffa mycke trevligt folk och se om man kan hitta något intressant bland stånden 🙂

Kommentarer

