Fäviken

Ja, nu är jag nyss hemkommen från en dag i Fäviken. Det är väl drygt trettio mil härifrån, så egentligen borde jag skriva att jag är hemkommen från en dag i bilen. Det var jag, A-L och Svenne som åkte ner. Svenne tyckte att det var en
längre romresa :). Det var väl inte det bästa vädret för att besöka mässan. Men hade vi inte åkt så hade jag nog ändå inte kunnat göra så mycket hemma eftersom det har ösregnat hela dagen i Vilhelmina. I Fäviken var det endast lite duggregn och blåst men gångvägen var lerig värre. Träffade en hel del trevligt folk. Pratade med killarna från Jakto.se så klart, vi träffade på en karl som är gift med en kusin till farbror Svenne (Monika) och sedan fick jag ju dagens kommentar av harjägaren Anders H.

Visst hittade jag lite grejer, bland annat en ny jaktjacka i tyst smidigt tyg och en smidigare jaktryggsäck som jag varit ute efter. Jag ska skriva mer om dessa grejer när jag hunnit prova dem ordentligt. Det enda som jag saknade var att jag gärna hittat ett stånd där de sålt handladdningsrejor. Var ute efter lite krut och kulor. Tur nog såg jag ju att det hade massor av norma kulor på jaktos hemsida. Så det blir till att beställa via datorn istället. 

I  det stora hela var det en trevlig dag. Nu ska jag ut i regnet och cykla med vovvarna, ska bli skönt att få komma ut och andas lite frisk luft.

Dagens enda bild.

Kommentarer

