En kväll på skjutbanan

Det är jaktlaget som har hand om skjutbanan i veckan. Jag och farbror Svenne skötte ruljansen nu ikväll. Det är alltid roligt att vara där. Det var ett par tappra skyttar som besökte banan ikväll så nog pangades det en hel del. Men sista timmen var det ingen som kom så då passade jag och Svenne på att skjuta vi också. Det stillastående skyttet sitter i ryggmärgen, men jag hade en tendens att ligga för långt fram på löpet. Men efter någon serie så gick det bättre. Jag är långt ifrån någon mästerskytt men jag tycker att det är himla roligt att skjuta. Jag anser ju dessutom att ska jag vistas i skog och mark med bössa måste jag känna mig trygg och säker med mitt vapen också. Det är alla jägares ansvar.


Svenne går ner för att sköta älgen. Själv satt jag i "kuren".


Så här ser det ut där skyttarna sitter. En i taget går ner och skjuter så den som inte vill ha publik slipper det.


Denna älg blir skjuten många gånger om


Somsagt när det var lugnt så passade jag också på att skjuta


Några bössor. Den längst till vänster är min egen kära 6.5:a som jag numera främst använder till banskytte och toppjakt.

Kommentarer

