Avslutning på gjutarkursen

Ikväll var det middag hos farmor och efter det åkte jag iväg till Golisen för avslutningen på gjutarkursen. Det har verkligen varit hur kul som helst och jag kommer att köpa mig en säck finbetong nästa gång jag åker in till Vilhelmina. För gjutning är något som jag kommer att fortsätta med. Efter att vi gått igenom vad vi vi gjutit från förra gången så hade vi tårtkalas som avslutning. Vi var två kvinnor som gick kursen och medräknat kursledaren Britta var vi tre personer, tårtorna räckte till och blev över. Jag hade ju nyligen ätit en god middag hos farmor och tillsammans med tårtorna blev jag hur mätt som helst.

När vi sagt hejdå åkte jag förbi skjutbanan och sköt några serier. Sedan for jag till farbror Nisse där jag hade fått lov att plocka jordgubbar. Jag plockade en rågad tioliters hink, men myggen var väldigt besvärliga för de bet mig precis hela tiden i ansiktet och på händerna. Fast var har jag inte blivit biten av mygg och all annan blodsugande ohyra…Nåja, imorgonbitti ska jag rensa och göra rårörda. Förut syltade jag alltid men nu sockrar jag endast lite och mosar bären lite lagom, sedan fryser jag in i lämpliga förpackningar. Mycket mer smak och mindre socker!
 

Vackrast tyckte jag att rabarberbladen blev. Och Brittas ägg gillar jag skarpt!


Krukor

 
Kom ju på att vi hade en gipsform med dessa figurer, så jag provade att gjuta i den så klart!


Det här hjärtat tror jag att jag ska lägga på lillebrors grav

Ett axplock på vad vi gjutit


Rätt ner i jordgubbshinken!

Kommentarer

