Min sista dag på sommarsemestern

Har precis avnjutit en god middag och dricker ett glas vitt. Nils skrattade gott åt mig då jag skulle vara lite "sofistikerad" och dricka vin till maten. Eftersom jag tycker att det smakar så hemskt att jag grimaserar både före och efter varje klunk. Nils brukar säga att jag är en ofrivillig renlevnadsmänniska eftersom jag tycker att kaffe smakar hemskt, alkohol ännu värre och tål inte cigaretter eller cigarettrök. Dessutom blev jag för evigt botat mot snus när jag 14 år gammal lurades att testa två snusprillor samtidigt och blev sjuk på köpet. 

Men det tillför lite extra trevlig stämning att ta en vinglas så här på fredagkvällen, även om jag inte tycker att det är särskilt gott. Det ju trots allt sista kvällen jag är ledig, imorgon börjar jag jobba. Jag har haft det hur bra som helst på ledigheten, enda molnet är väl att jag och Nils inte hann gå en fjälltur tillsammans på grund av regnet. Men vi har bokat in några dagar nu i augusti innan jakten, så jag hoppas att vädergudarna är med oss då.


Önskar Er en Trevlig helg!

Kommentarer

