Blunder…

Igår förberedde jag mig hela dagen på att börja jobba igen och när jag cyklade in till Vilhelmina så kändes det riktigt kul. Jag funderade vilka eventuella akutfall vi kunde tänkas få in under lördagsnatten och hur jag skulle städa läkemedelsrummet, hur min arbetskollega haft det under sin semester m.m, m.m. Men när jag kom fram till sjukstugan var det helt nedsläckt och inte en enda människa.
   Tidigare i veckan var jag lite osäker på om det verkligen var nu i helgen jag skulle börja. Jag försökte då ringa personalchefen, men hon var på semester. Jag fick istället tag i en kollega på mottagningen och jag bad henne kolla schemat. Hon svarade att det stämde att jag skulle börja jobba nu på lördag. Så döm om min förvåning då det inte alls stämde. Det är nästa lördag jag ska börja. Så jag cyklade hem igen och kände mig en aningens förvirrad och väldigt klantig. Det är på gränsen till pinsamt. Jag borde ha haft bättre koll och felet är ju helt och hållet mitt. Jag har inte varit ledig så här länge över en sommar på…ja, åtta år. Det är nog den ovanan som spökar. Herregud, ledig en hel vecka till! Då drack jag ju till och med det där eländiga vinglaset helt i onödan!

Kommentarer

