Blåbärsplock

Igår kväll for jag ut med bärhinken och plockade lite blåbär. Fick ihop sju liter men jag var nog inte ute mer än två och en halv timme. En ensam tjädertupp skrämde jag upp, några järpar satt i närheten och tusentals med mygg surrade omkring mig. Mina fingrar ser ut som om de tillhörde någon annan eftersom de är alldeles blålila.Nils tyckte att de såg ut som om mina fingrar skulle trilla av vilken minut som helst.

Jag är nog lite av en hamster eftersom jag tycker om att plocka bär och ta tillvara på det som skogen kan ge. När vi har frysboxen full med älgkött och ädelfisk, massor av sylt, gelè och frusna bär och pären är upptagna ur jorden så känner jag mig riktigt rik 🙂


Inga vackra pianofingrar här inte…Jag plockar ju med bärplockaren men vänster handen brukar jag använda för att ta loss bär och ris som fastnat.   

Kommentarer

