Min sista semesterdag -nytt försök

Okej, nu gör jag ett nytt försök. För nu är det min sista semesterdag denna sommar, med all säkerhet. Jag har tagit på mig att jobba både kväll och natt imorgon så det blir en rivstart med ett femtontimmars pass, men det ska bli kul att få börja igen.  Och jag vet ju att jag kommer att vara ledig i höst också.

I onsdags åkte jag till Umeå och hälsade på mina systrar, Lotta och Lillemor. -Tack för att ni guidar runt mig i stan och hjälper mig. Men så fort jag kom inom stadsgränsen så ville jag helst komma därifrån så snart som möjligt. Jag är ingen stadsmänniska och skulle aldrig kunna bli det heller. Då man sitter på ett fik och halvlyssnar på andras samtal om senaste klädplaget på Gina, nya gladiotorsandaler eller besöket hos frisören för att fixa löshår tycker jag att det är en helt annan värld jag kommit till.
    Jag sov över hos Lillemor och igår så handlade jag lite grejer. Mest nöjd är jag över mina tvättkorgar och nya duschdraperi. Men visst var det rätt mysigt att ta en glass i rådhusparken och surra lite med syster. Värre var trafiken, jag är inte direkt van att köra i stadstrafik i rusningstid…Men det gick och när jag väl hunnit ut ur stan så gasade jag på hemmåt. Väl hemma på kvällen badade vi bastu och hoppade från bryggan i sjön. Det börjar bli mörkt på kvällarna nu och det var otroligt vackert då fullmånen speglade sig i vattnet.

Idag har jag massor att göra och det blir grillat och bastu ikväll också. Och kanske, kanske jag ska satsa på ett vinglas för att fira den sista semesterdagen.


Önskar Er en trevlig helg!

Kommentarer

