Kattungen

Förra veckan när jag lade Tjorvens lilla kattunge på Nils mage när han låg i soffan utbrast han: "Men vilken ful kattunge! Det ser ju ut som en mongolid katt!"  Jag tycker att den är hur söt som helst, men idag när jag tittade på den så tyckte jag att den är så skelögd. Jag tänkte på vad Nils sagt och ja, inte tror jag väl att en katt kan ha downs syndrom. Jag var tvungen att ringa till mamma och fråga om kattungar brukar vara skelögda och hon svarade att det är helt naturligt och att det brukar ta ett tag innan pupillerna ställt in sig.

Kommentarer

