Fjällvistelse

Då var jag hemma igen. Det har varit otroligt härliga dagar och fjällen ger mig en ro i själen som inget annat kan. Lilla Dajna fick följa med denna gång och jag har haft mycket roligt åt hennes små tokigheter. Inte en enda ripa såg jag men en kungsörn, en fjällämmel som kilade förbi framför fötterna och renar har jag sett. Det är vackert i fjällen nu och rätta tiden att vandra. Inte en mygg och lagom temperatur.

Igår gick jag långt, två och en halv mil blev det på fjället. Knepigt nog känner jag inte av det alls i benen idag, trots att jag lastat säcken mer än nödvändigt. Jag trivs så bra att bara få vara ensam och njuta av stillheten. Jag önskar bara att jag kunnat stanna ännu längre. Bakom varje krön väntar en ny vy och man bländas av hur vackert det kan vara. Det regnade nästan halva dagen igår, så då tog jag knappt fram kameran. Det finns annat att tänka på än att ta kort då man är ute. Men här kommer i alla fall några bilder från dagarna till fjälls.

 

Kommentarer

