Funderationer

Det känns ibland onödigt att skriva på två ställen, här och på jakto.se, och jag hoppas att jag så småningom kan skriva på en enda blogg (så länge jag nu har tid och lust). För tillfället är det som det är. Men jag tänker i fortsättningen skriva om de produkter jag testar även på denna blogg. Inte för att någon bett mig göra det utan för att de prylar jag skriver om är saker som jag själv provat och kan rekommendera. Jag hoppas att Ni tycker att det är okej? Har Ni några saker Ni vill tipsa om eller synpunkter på de produkter jag kommer att skriva om så får Ni gärna göra det.

Många gånger har jag tänkt att antigen lösenordsskydda denna blogg eller lägga ner den helt. Men jag tycker att det är roligt att skriva och bilder/foton har jag överflöd av. Dessutom skriver jag inte om sådant som jag inte tycker att jag kan dela med mig av till ja, alla som är intresserade av att läsa. Ibland tycker jag att det kan vara svårt att sortera ut vad jag ska skriva om; vissa saker är för personliga, andra alldeles för tråkiga, ibland vet jag inte om personer vill att jag ska nämna dem här, en del saker skulle jag gärna skriva om men är osäker på om det skulle uppfattas rätt och så vidare. Det jag skriver om är ju inte ens en tiondel av vad mitt liv innehåller. Om jag skrev mer om vad som händer, vad jag gör och vad jag tänker på, helt öppet, skulle nog många bli chockerade men bloggen skulle också vara riktigt kul att läsa 🙂 Men jag tror att de flesta är mest intresserade av mina bilder och det skulle inte falla mig in att skriva om precis allt. 

Jag tycker bloggar är roliga och trevliga att läsa eftersom de förmedlar något om personen bakom texten och bilderna.  Man kan få en inblick i någons liv på ett sätt som man kanske inte skulle ha fått annars. Samtidigt som det känns viktigt att tänka på att inte lämna ut för mycket av sig själv och människor i sin omgivning eftersom vem som helst kan läsa det man skriver. Ibland undrar jag vad Ni som läser bloggen, släktingar, vänner eller kanske personer som inte känner eller att har träffat mig, får för bild av vilken slags filur jag kan vara. Så av ren nyfikenhet ställer jag den frågan till Er –Hur uppfattar Ni mig, vilken slags person får Ni en bild av då Ni läser min blogg?

Kommentarer

