Jakt

Dags för en uppdatering. Jag var som sagt ute med Fajta och en av våra unghundar i måndags. Jag var nära att bli översprungen av en älgkalv och det hela slutade med att Fajta fick tag i en skenälg och det drog iväg långt. Sedan har jag varit ute dessa dagar och jagat med finskspetsarna. Det har blivit tre tjädrar i backen, men ingen större tupp. Dessutom kan jag villigt erkänna att jag har skrämt två stycken fåglar vid ansmygningen. Till mitt försvar kan jag ju tillägga att de fåglar jag skrämde var orrar och de brukar vara lättskrämda 🙂 Jag är inte hundraprocentigt nöjd med Dajna, men jag har ju endast jagat med henne två av dessa tre dagar och hösten är lång. Imorgon vet jag inte om jag ska ut med någon jämte eller jaga fågel igen. Finskspetsarna behöver nog vila en dag om de ska orka hela helgen också. Jag och Nils ska jaga fågel tillsammans då och vi sover förmodligen över i någon skogskoja. Men jag får se hur jag gör.


En tupp ur årets kull


Kolgårdens Seppo


Gör mig redo för ansmygning


Hösten är här


Tjäderhönans granna fjäderdräkt


Blåbärsskog

Kommentarer

