Hölstersäck från Fauna

Jag använder numera en hölsterryggsäck från Fauna. Den passar sig kanske framför allt till hundförare och vid toppjakt. Vid dessa jaktformer vill man bära med sig så lite som möjligt för att kunna färdas smidigt. Kanske framförallt vid toppjakt är det bra att ha vapnet i hölstret för att ha händerna fria då man skidar. Ryggsäcken är gjord av tyst Faunaväv och finns att beställa i både grönt och vitt tyg. Ryggsäcken rymmer 20 liter, den har en stor ytterficka, liten ficka i locket, liten ficka inuti säcken och en termosficka (ett stort plus tycker jag).

Det enda jag saknar är kanske ytterligare ett fack och en viltpåse som går att fästa utanpå säcken. Det ryms inte många fåglar i säcken förrän det börjar bli ont om plats. Men jag kan inte säga annat än att jag tycker att det är en prisvärd och bra ryggsäck. Det jag gillar allra bäst är att den är gjord av ett tyst material och den är smidig.

För mer information om ryggsäcken klicka här.

One thought on “Hölstersäck från Fauna

  1. Ping: Hölstersäck från Fauna | Anna-Sara

Kommentarer

