Måndag

Det blåste ordentligt idag = inget vidare väder för att jaga fågel. Dessutom jobbar jag nu några nätter innan ledigheten inför älgjakten och skulle jag släppa en älghund vet jag ju aldrig när man kan ta sig hem från skogen. Så för att undvika komma försent till jobbet lät jag det vara. 

Istället gjorde jag en del ärenden på Vingelmina eller Tomplassn’ som vi i byarna brukar säga. Jag vill passa på att rikta ett stort Tack till Jonas och Robert på Grönlunds Jakt och Fiske som hjälpt mig med en grej som strulat. Guld värt. Sedan åkte jag till farmor i Nästansjö och plockade 5 liter svartvinbär som jag ska koka gelè av samt pratade en stund med fabror Svenne om ditt och datt. Nu ikväll har jag tagit upp en del älgkött ur frysen som ska rökas inför jakten. Det är pappa som saltar och röker och det är hur gott som helst.


Svarta vinbär

Kommentarer

