Tisdag

Cyklade med Fajta i morse och sov sedan på tok för lite. Trots det så känns det som om jag inte gjort något riktigt vettigt idag. Jag har planterat lite höst hemma och sen fastnade jag i en bok. Jag fick även besök av tre av grannflickorna och ja, de är bara för himla roliga. En av tjejerna gav mig en riktigt fin komplimang: ”Du, Sara” sa hon ”Du är lika busig som du är snäll”. Det stämmer nog ganska bra in på mig. Fast hon tillade att de fortfarande inte glömt när de gick när i källaren och jag skrämde dem med att det bodde ett spöke där.

Det har blåst otroligt varma vindar idag och luftfuktigheten har varit tryckande. Ikväll var det middag hos farmor, (palt) och det var lika trevligt som alltid trots att vissa av oss saknades. Nils är ledig nu och två veckor framåt, så han är ute varje dag och jagar. Imorgon tänker jag ut med finskspetsen på eftermiddagen och jag räknar timmarna. 
 

Kommentarer

