Slaktset

Så här innan jakten vill jag tipsa om att införskaffa ett riktigt slaktset, om ni inte redan har ett vill säga. Bra knivar behöver alla jägare, inte minst när det fällda viltet ska tas om hand. Vassa och skarpa knivar är nödvändiga vid styckning och tillvaratagning och gör det hela mycket enklare och roligare. Jag är ingen proffsstyckare. För det mesta brukar jag tacksamt ta emot halsar och ryggar då lår och bogar (om det inte är kalv förståss) är bökiga och tunga att stycka för mig, så jag har nytta av en kniv som håller bettet bra. Men jag har dock haft fördel genom att min farbror har arbetat som slaktare och har lärt mig en del. Dessutom har vi många duktiga styckare i jaktlaget.
 

EKA Slaktset

För mer info om knivarna kika in här.

Kommentarer

