Trädskällarjakt

Var som sagt ute en sväng ikväll. Det var verkligen varmt och när jag närmade mig en liten bäck var luften så tryckande och fuktigt att det kändes som om jag var i en tropisk djungel, inte en barrskog strax nedanför polcirkeln. Det var mycket vatten i den lilla bäcken. I vanliga fall brukar vattnet inte brusa och forsa utan endast milt strila mellan stenarna. Men det räckte över stövelskaften och jag fick gå en liten bit innan jag tog mig över den. Bitzi fick endast tag i en fågel och det var en besvärlig ansmygning men tillsist fick jag läge. Det var en riktigt fin tupp som fick bita i gräset.

 


Bitzi tvekade både en och två gånger men tillsist for hon över till andra sidan


När jag begav mig hemåt igen blev himlen nästan svart och det blev alldeles mörkt. Strax därefter började det spöregna. Jag blev lagom blöt eftersom jag lämnat gore-tex byxorna hemma på grund av värmen.


Innan jag kom till bilen klarnade det dock upp.

Kommentarer

