Älgjakten närmar sig med stormsteg

Nu börjar det dra ihop sig på allvar. Det mesta är redan iordningställt. Imorgon har jaktlaget hyrt skjutbanan så då är det sista skyttet som gäller och det ska bli kul att träffa alla igen. Nils och Björn åker upp till deras jaktmarker och blir borta en vecka. Själv är jag ledig i två veckor nu så det blir jakt för hela slanten. Jag har ställt mig på vågen idag för att…ja, jag brukar gå ner några kilon av alla mil på blötmyrar, hyggen, risiga planteringar, gammelskog och värst av allt rulltuvor. Det är kul att veta hur mycket hull som försvinner.

Lägger ut den första intevjun nu, passar bra så här inför älgjaktspremiären. Jag tackar Emma för svaren och de fina bilderna hon skickade med! Emma Andersson har även hon en blogg. Så kika in på den Här.


15 taggaren som blev min och Fajtas ifjol.

Kommentarer

